Hogy könnyebben át tudj lendülni a nehéz pillanatokon, fusd végig ezeket a tanácsokat, biztosan találsz köztük hasznosat Te is!

1. A helyes felébredés
Nem teszel jót a testednek, ha ötpercenként állítasz ébresztést a telefonodra! Az agy ennyi idő alatt nem képes mély álomba zuhanni, majd felébredni. Ha egyszer felébredtél, a legjobb, ha nagy nyújtózkodás után azonnal ki is kelsz az ágyból.

2. Mondj nemet a párhuzamos munkavégzésre
Ha egyszerre több dolgot csinálsz, az azt jelenti, hogy egyiket sem tudod a maga teljességében végezni, tehát időben ugyanott leszel, mint ha egymás után, odafigyelve hajtanád végre a feladatokat. Agyilag viszont sokkal fárasztóbb a multitasking, felejtsd el!

3. Óránként pihenj egy keveset
Az egész napos kemény munka azt eredményezi, hogy nap végére kifacsart citromnak érzed magad. A testünk is elfárad, ha hosszú órákon keresztül ugyanabban a pózban kell lennie. Állj fel a munka mellől minden órában 5-10 percre, nyújtóztasd ki a testedet és tornáztasd meg a szemedet.
 
4. Szellőztesd jól át a helyiséget
Ha elmarad a szellőztetés, felhalmozódik a szobában a szén-dioxid, amely nagyobb adagban csökkenti a koncentrációt és a kitartást. Fontos, hogy ne csak napközben, hanem elalvás előtt is szellőztess ki, így sokkal hamarabb elalszol és mélyebben fogsz aludni, mint valaha.

5. Változtass
Mi sem rombolja jobban a motivációt, mint a monoton hétköznapok és a fásult megszokottság. Ha úgy gondolod, egy kis változás csak időszakos eredményt hoz, akkor mindig változtass valamit bizonyos időközönként! Nem kell nagy dolgokra gondolni. Told arrébb az irodai asztalt egy méterrel, menj fel gyalog az emeletre, próbálj ki egy új teaízt vagy keress új hobbit!

6. Ne ebédelj zsírosat
A zsíros ételek emésztése tovább tart, te pedig szuper nyomott leszel az ebéd utáni két órában. Zöldségek, csirke, hal  az ideális választás ebédre, hogy elkerüld a kajakómát.

7. Ne igyál többé energiaitalt
Az energiaitalok hatása egyáltalán nem tart sokáig, amikor pedig elmúlik, még fáradtabb állapotba zuhansz. Ráadásul ezek a cukros, koffeines italok hatással vannak a szívre is, ami egyáltalán nem kedvező, ha ezen felül stresszes a munkahelyed is. Ügyelj a napi megfelelő mennyiségű vízbevitelre: 1,5 liter legalább!

8. Szaunázz
A szauna kedvező hatásainak felsorolásához egy könyv is kevés lenne, de a legfontosabb, hogy ellazítja, ugyanakkor felfrissíti a testedet-lelkedet egyaránt. Méregteleníti a sejteket, fokozza a szervek vérellátását.
Ha van lehetőséged, mindenképp próbáld ki a finn szaunát és az infraszaunát is, hogy eldönthesd, melyik tetszik jobban.

9. Sétálj este egy nagyot
A tévé előtti fekvés vagy a késő estig tartó munka egyáltalán nem segítenek, hogy tested megfelelően ellazult állapotban várja az alvást. A friss levegő és egy egyszerű fizikai megterhelés felfrissít és ‚átmossa’ a gondolataidat, hogy kiürült elmével várd az esti órákat.
A ideális testmozgás elalvás előtt mindenképp a séta.

10. Felejtsd el a készülékeket elalvás előtt
Az okostelefon, számítógép, tévé fénye zavarja az agyat, emiatt az nehezebben tér nyugovóra.
Elalvás előtt segíts az agyadnak kikapcsolni! Egy kis könyvolvasás, zenehallgatás, meditálás vagy egy meleg fürdő tökéletes ellazulást eredményez, ami után úgy alszol majd, mint a bunda!

ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!