Aki nem hallott még a klímaváltozásról, az valószínűleg egy sötét veremben töltötte az elmúlt néhány évtizedet, de az utóbbi pár hónapot biztosan. A téma mindenhol szembejön velünk, egyre többünk fejébe befészkeli magát a gondolat, hogy valamit elrontottunk, és helyre kellene hozni valahogy. Ki-ki vérmérsékletétől függően megteszi, amit tehet, lemond a műanyagról, tömegközlekedésre vált, húsmentes napokat tart, pénzt adományoz a klímavédelmi projektekre, odafigyel, hogy milyen termékeket választ.
Talán ritkán gondolunk arra, hogy mi köze lehet a natúrkozmetikumoknak a planktonokhoz, vagy hogy egy-egy utántöltő megvásárlásával hány százalék felesleges csomagolást spórolhatunk meg, de ezek az apró döntések is fontosak. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy környezetbarát tisztítószert, vagy ha mindig magunknál tartunk egy pamuttáskát, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
A dm a résztvevőket az egyéni elköteleződésen túl is szeretné motiválni: minden csatlakozó személy után 100 forinttal támogatnak egy környezetvédelmi kezdeményezést, a 2020-as Tiszai PET Kupát. Céljuk, hogy 1 millió forinttal tudják segíteni a hiánypótló szemétgyűjtés lebonyolítását, így minden egyes vállalás hozzájárul, hogy elérjék ezt a kitűzött célt. |
A dm nem csak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre, ezért 2019 októberében edukációs programot és facebook kihívást indít, amelynek fókuszában a pozitív cselekvési minták állnak. A fenntartható hétköznapokhoz és a kihívások teljesítéséhez Nagy Réka Ökoanyutól kapnak tippeket azok, akik csatlakoznak a dm csoportjához.
A dm a résztvevőket az egyéni elköteleződésen túl is szeretné motiválni: minden csatlakozó személy után 100 forinttal támogatnak egy környezetvédelmi kezdeményezést, a 2020-as Tiszai PET Kupát. Céljuk, hogy 1 millió forinttal tudják segíteni a hiánypótló szemétgyűjtés lebonyolítását, így minden egyes vállalás hozzájárul, hogy elérjék ezt a kitűzött célt.
Az edukációt kis lépésekben kezdik, weboldalukon külön menüpontban adnak tippeket a fenntartható hétköznapokhoz, és egy zárt facebook közösségben zajlik majd az őszi kihívás. A pozitív minták, ötletek terén a programban Ökoanyu mellett az Élelmiszerbankkal is együttműködik a drogéria.
A vásárlói edukáció mellett a vállalat dolgozóinak érzékenyítése iránt is elkötelezett, fontos cél, hogy a munkatársak a napi munkájuk során is figyelembe vegyék a környezeti és fenntarthatósági szempontokat, ehhez gyakorlati segítséget és iránymutatást kapjanak. A vállalat azt is megmutatja, milyen termékfejlesztésekkel, döntésekkel tesznek lépéseket a fenntarthatóság terén. |
Forrás: Zöldunió
Borítókép kép: pexels.com
Illusztráció: dm
Hirdetés (X)