Auchan tervei között már régóta szerepelt, hogy az ingyenes nejlon szatyrokat kivonja áruházaiból. A zöld pénztárak pozitív fogadtatása és sikerei azt mutatják, hogy a vásárlók is egyre környezettudatosabban gondolkodnak. Mindezeknek köszönhetően az Auchan Magyarország elszánta magát egy újabb, jelentős környezeti terhelést csökkentő lépésre: 2012. január 2-tól megszűnteti az ingyenes szatyrokat áruházaiban. A vásárlók kényelme érdekében januárban minden pénztárbútor átalakításra is kerül.

Az átalakításoknak köszönhetően az újévben a zöld pénztáraknál mindenki kényelmesen le tudja majd támasztani az otthonról hozott vagy az áruházakban vásárolt bevásárlószatyrokat a pakoláshoz. Emellett, a zöld pénztárakra való átállás megkönnyítése érdekében, január első két hetében minden vásárló 1 db 20 literes, többször használatos Auchan bevásárlótáskát is kap. Az ajándék hosszú élettartamú szatyrok előnye még, hogy méretük jól illeszkedik a leggyakoribb háztartási szemétgyűjtő edény méretéhez, így szemetes zsáknak is kiválóan alkalmas, ha bevásárolni már nem akarjuk magunkkal hordani. Az Auchan a zöld pénztárakra való átállással egy időben kiterjeszti a különböző anyagokból készült táskák választékát, hogy aki esetleg mégis elfelejt saját bevásárlótáskát vinni magával, az a hosszú távon használható, környezetbarát bevásárlótáskák széles választékából választhassa ki a neki megfelelőt.

Az Auchan számára fontos, hogy tegyen a fenntartható fejlődésért, ezért üzleti stratégiájának fontos részét képezik a környezettudatos célkitűzések. Számos egyéb környezettudatos intézkedése mellett, május 20-tól minden áruházában kiépített 2-4 zöld pénztárat, melyek nagy sikerrel működnek. „A zöld pénztárak igazi nagy előrelépést jelentettek, nem csak az Auchan Magyarország életében, hanem a vásárlók mindennapjaiban is. Működésük óta például már tendenciává alakult az, hogy sok vásárló a klasszikus pénztáraknál is visszautasítja az ingyen zacskókat és otthonról hozott bevásárlótáskájába pakol" - mondta Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója.

A döntést, hogy az ingyenes szatyrok kivonásra kerülnek az Auchan áruházakból, egy novemberben elvégzett kutatás előzte meg, melyet az áruházlánc a Facebook oldalán keresztül folytatott le. Az eredmények azt mutatták, hogy a környezettudatos magatartás egyre szélesebb körben terjed el és válik az emberek életének részévé. A vásárlók alapvetően környezettudatosan gondolkodnak, nagy részük számára pedig teljesen egyértelmű, hogy saját bevásárlótáskát visznek magukkal a bevásárlásaikhoz.