Sajnos a belső értékek, összetevők, a minőség ellenőrzöttsége még mindig hátul kullog a szempontok között, ha egy átlag magyar háziasszony vásárlási szokásait vesszük górcső alá.

Amikor egy átlag vásárló levesz egy mosószert az áruház polcáról, akkor leginkább a hangzatos szavak, szlogenek befolyásolják, s persze az is, hogy mennyire cseng ismerősen a márkanév. (Utóbbi a reklám hatalmas erejéből merít.)

Keressük a piktogramokat!
Kevesen bújják kíváncsian az összetevők listáját és a piktogramokat a csomagoláson, pedig ezek azok a jelzések és információk, amelyek igazán számítanak.
Lássuk a legfontosabb jelzéseket: az ún. Möbiusz-hurok  - amely 3 (zöld) nyíl háromszögbe rendeződve – például azt jelzi, hogy a termék csomagolása, amit a kezünkben tartunk, újrahasznosítható, tehát környezetbarát. Az ökocímke minősítés (amit virág jelöl vagy szöveg) is fontos jelzés: nemzetközi szinten elfogadott biztosíték arra vonatkozóan, hogy környezetkímélő szerről van szó.  Az ugró nyuszi piktogram állatvédelmi szempontból fontos: garantálja, hogy a termék előállítása során nem végeztek állatkísérleteket.


Legyünk maximalisták!
A zajból nehéz kitűnni. A reklámok, szlogenek, design elemek kíméletlen versenyfutamában sok esetben a pénz dönt. A csomagolás is egy dolog. Attól, hogy valami egy jól eltalált designt kapott, még lehet hitvány minőségű. És az is lehet, hogy minőségre jó, esetleg hatékony is, de káros a környezetre.
Legyünk maximalisták: szerencsére most már igenis vannak olyan termékek, amikkel nem kell feláldozni a hatékonyságot és a kényelmet a környezetvédelem oltárán. Választhatunk olyat, ami minden fontos kritériumnak megfelel.
Vegyük példaként a mosószereket. Ha az összetevőket böngésszük, akkor próbáljuk kiszűrni azokat a komponenseket, amelyek károsak a környezetre vagy az egészségünkre - a foszfátot, az optikai fehérítőt, a mesterséges illatanyagokat, a kőolajszármazékokat.

Mesterhármas: hatékonyság, természetes összetétel, minőség
Sokan azért nem választják a természetes tisztítószereket, mert sokkal macerásabb, időigényesebb a használatuk, mint a vegyszeres, kész tisztítószereké. Egyes természetes tisztítószerek időnként hatékonyságban is alulmaradnak a kész termékekkel szemben. A környezetbarát tisztítószer gyártás egyik kihívása az volt, hogy ezt a paradoxont megszüntesse, és minél több embert sikerüljön a környezetbarát tisztítás oldalára állítani.
A nemzetközi, öko háztartási tisztítószer porondon piacvezetőnek számító Ecover cég innovációi is ebbe az irányba mozogtak. A természetből ihletet merítve sikerült hatékonyságban is kiemelkedő termékeket kifejleszteni, ráadásul olyan csomagolást kapnak a termékek, amelyekkel gyorsan, egyszerűen lehet dolgozni. Mint tudjuk, az idő pénz, s ez mostanság hatványozottan érvényes.
Másik sarkalatos pont az összetétel. Természetes összetevőkkel is elérhető ugyanaz a hatékonysági szint, mint vegyszerekkel. Ezt bizonyítja az Ecover sikere is, hisz minden tisztítószer típusnál sikerült olyan természetes (növényi, ásványi) komponensekből készült egészség- és környezetbarát terméket alkotni, amely biológiailag gyorsan, 100%-ban lebomlik, és minimálisan terheli csak az élővizeket. Emellett ugyanolyan hatékony, mint a vegyszeres versenytársak.
Egy új innováció az Ecover részéről, hogy sikerült környezetbarát alternatívát találni az iparágban széles körben elterjedt pálmaolaj összetevőre. Az algaolaj a tervek szerint minden Ecover-termékben felváltja majd a pálmaolajat. (Ha mások is átállnának az algaolajra, sok-sok hektár esőerdő megmenekülne a pálmaolajfa ültetvények térnyerésétől.)
Az már csak hab a tortán, hogy a csomagolás is maximálisan környezetbarát, mivel a töltőflakon, is egy innovatív technológiával készül az öko gyárakban: 75%-ban cukornádból, 25%-ban pedig újrahasznosítható műanyagból.
Az összesen több mint 30 terméktípusból és kiszerelésből álló széles termékportfólió is egy praktikus dolog az állandó időhiánnyal küzdő háziasszonyok számára. Ha ismerünk egy márkát, tudjuk, hogy megbízható, és le tudjuk vele fedni otthonuk valamennyi szegmensét, az jelentősen egyszerűbbé teszi a tisztítószerek (esetenként kalandos logisztikájú) beszerzését. Nem kell márkánként külön vadászni, keresgetni, kipróbálni tisztítószereket. Gyakorlatilag egy márkával letudható a mosogatószer, a mosószer, az öblítő, a mosogatógép-tabletta, az általános tisztítószer, a vízkőoldó, a súrolószer, az ablaktisztító és sok más tisztítószer szükségletünk is.