Hamarosan kezdődik az iskola, és örömünk mellett, hogy gyermekünk újra okosodik és közösségbe jár, fel kell készülnünk, hogy az élmények és tudás mellett mást is hazahoz az iskolából. A gyakorló szülők előtt ismert, hogyan „söpörnek” végig egy-egy iskolán vagy az osztályon a különféle betegségek. Nátha, influenza, felsőlégúti betegségek, köhögés, vírusos gyomorrontás, ezek a leggyakrabban előforduló „járványok”. Mit tehetünk, mint szülők, hogyan készüljünk fel az iskolaszezonra?

Még az orvoslásban nem képzett, hozzánk hasonló átlagember előtt is ismert, hogy ezeket a megbetegedéseket baktériumok és vírusok okozzák. Ha nem lenne világos, a reklámok újra és újra belénk sulykolják, hogy gonosz baktériumok szőnek összeesküvést még a lakásunkban is, és csak arra várnak, mikor támadhatják meg a szobán gyanútlanul négykézláb keresztülmászó gyermekünket.

Érdemes azonban utánanézni, hogy pontosan hogyan is fejlődött a kórokozók (betegséget okozó baktériumok, vírusok, gombák) kutatása.

Az úgynevezett „kórokozó elméletet” Louis Pasteur alkotta meg. Pasteur kezdetben meg volt győződve arról, hogy minden betegséget a testünkbe kívülről behatoló baktériumok okoznak. Halála előtt azonban – és ezt nem sokan tudják – visszavonta elméletét, és beismerte, hogy a belső testi környezet a megoldás kulcsa. Tehát a kórokozó önmagában nem veszélyes, sőt nem is kórokozó. Sok más, nagy tudós is erősen vitatja a baktériumok betegség kiváltó képességeit, sokkal inkább úgy gondolják, hogy az eleve legyengült és fogékony szervezetre tudnak csak hatni. Ez mára bizonyítottnak tekinthető.
Rudolph Virchow, a sejtpatológia (sejtek kóros működésének tanulmányozása) alapítója kijelentette: „Ha előröl kezdhetném, annak bebizonyítására szentelném életem, hogy a kórokozók természetes élőhelyet, ’beteg’ szövetet keresnek, nem pedig a ’beteg’ szövet okozói.”

Ezek szerint sokkal fontosabb a test védekező rendszerének, az immunrendszernek megerősítésére hangsúlyt helyezni. Erre pedig a jelenleg ismert módszerek közül a leghatékonyabb az immunrendszer működéséhez szükséges tápanyagok, vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek biztosítása testünk részére.

A legcélszerűbb egy olyan készítmény fogyasztása, amely ideális mennyiségben és arányban tartalmazza ezeket a vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket. Elérhetőek ezek tabletták és kapszulák formájában is, de létezik a gyermekeknek külön összeállított folyékony formula is, amit könnyebb lenyelni.

A vitaminok közül is kiemelkedik a C-vitamin, amelynek immunerősítő hatását gyakorlatilag senki sem vitatja, sőt ez az az anyag, amelyről Dr. Michael Colgan, a világ egyik leghíresebb táplálkozáskutatója így írt:
„A C-vitamin például akár 100%-kal is javíthatja a kalciumfelszívódást. Gyanítható, hogy a kalcium kölcsönhatásban áll az emberi szervezetet alkotó 58 más fontos tápanyag többségével. Újabb tanulmányok azt mutatják, hogy multivitamin-kiegészítők és többféle ásványt tartalmazó anyagok a csont sűrűségének sokkal nagyobb növekedését eredményezik, mint a kalcium akár egymagában, akár a D-vitaminnal együtt.”

Tehát a C-vitamin jelenléte még 58 másik fontos tápanyag jótékony hatását segíti, nem is beszélve arról, hogy gyermekeink egészséges csontozatának kialakulásához is nélkülözhetetlen Dr. Colgan szerint.

Mit tehetünk tehát, hogy gyermekünk inkább az osztályteremben töltse az idejét, mint az iskolaorvosnál?
„Figyeljünk a táplálkozására, különösen a vitaminok és ásványi anyagok szempontjából, kiemelt figyelemmel a C-vitaminra. Elérhetőek például nagyon finom, ízesített C-vitaminos rágótabletták, amelyek cukorka helyett is szopogathatóak. Önmagában már ezek is jó támaszt nyújtanak az immunrendszer számára.” mondja Dr. Lenkei Gábor orvos-szakíró.

Ezen felül pedig mi, mint szülők is jó példával járhatunk elöl ebben a tekintetben, nem beszélve arról, hogy ha mi is szedünk vitaminokat, mi is a munkahelyen hagyhatjuk a kollégák által esetleg „becipelt” betegségeket.
ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!