Az Auchan Magyarország beszerzési politikájának nagyon jelentős eleme a magyar beszállítók körének bővítése. Az áruházlánc fontos feladatának tartja a kis, közepes és nagy hazai beszállítók támogatását. Elsődleges célja, hogy minden vásárlói szükségletet magyar beszállítói válaszokkal tudjon lefedni és csak akkor nyúljon az import lehetőségéhez, ha nem találnak megoldást Magyarországon egy adott vásárlói szükségletre.

Az Auchan Magyarországon ezernél is több beszállító partnerrel működik együtt, melyek mintegy 75%-a magyar kis- és középvállalkozás. Közülük száznál is több azoknak a száma, amelyek az első áruház megnyitása, vagyis 1998 óta dolgoznak az Auchannal. A magyar beszállítókkal való együttműködések terén az Auchan dobogós helyen szerepel a magyarországi kiskereskedelmi egységek között.

Magyar termékek az Auchannál


Annak érdekében, hogy az áruházak polcain könnyen megtalálják a vásárlók a magyar termékeket, az Auchan egy speciális „Hazai termék” logót alkalmaz. Emellett a vevők sok esetben találkozhatnak a „Kiváló Magyar Élelmiszer” jelöléssel is, hiszen az Auchan termékválasztékában jelenleg közel 190 darab tartozik ebbe a kategóriába, vagyis a KMÉ-s termékek legszélesebb választékát az Auchan áruházak kínálják.
Természetesen az áruházlánc ezen termékek kínálatának további bővítését tervezi.
Az Auchan honlapján külön megjelenést biztosít a „Kiváló Magyar Élelmiszer” termékek részére, így a vásárlók mindig naprakész információt kaphatnak az aktuálisan elérhető KMÉ termék kínálatáról.
A KMÉ védjegyet a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium hozta létre 1998-ban azzal a céllal, hogy az élelmiszerek közül kiemelje a magas minőségi követelményeknek megfelelő magyar termékeket.

Az Auchan saját márkás magyar termékei


A saját márkás termékek fejlesztésekor az Auchan Magyarország célja az, hogy a lehető legnagyobb arányban magyar beszállítókkal tudjon együtt dolgozni. Az áruházlánc jelenleg 50%-ban dolgozik hazai szállítókkal, 50%-ban pedig saját importálású termékeket használ. Saját importot kizárólag abban az esetben alkalmaz az Auchan, ha az adott termékeket nem lehet magyar beszállítókkal lefedni vagy Magyarországon nem létező termékek. Az Auchan a saját márkás termékei esetében „Magyar termék” logóval jelzi, hogy hazai gyártású magyar terméket tart a kezében a vásárló.

Friss magyar élelmiszerek az Auchanban
A friss élelmiszer szektorban a legfontosabb a magyar beszállítókkal való együttműködés. Az Auchan nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a zöldség-gyümölcs osztályon minél nagyobb számban kistermelőkkel dolgozzon együtt és közösen, előre egyeztetett mennyiségben valósuljon meg a friss élelmiszerek termesztése.

Még több hazai termék az Auchanban


Az Auchan áruházaiban 2011 elejétől lehetőséget biztosít úgynevezett helyi választék kialakítására, amelynek segítségével az egészen kis méretű, helyi szállítók termékei is a polcokra kerülhetnek, ilyen esetben nincs szükség arra, hogy a gyártó a teljes áruházláncot el tudja látni termékeivel: lehetősége van csak 1 vagy néhány, a közelében található áruház kiszolgálására is (pl. Miskolcon a Borsodi Gyógyásványvíz Kft. termékei).

A magyar termék törvényi meghatározásának jelenlegi helyzete


A magyar termékek kategóriáinak pontos törvényi meghatározása még folyamatban van. A törvénytervezet jelenlegi változatának elfogadása esetén, a Magyarországon készült termékek három kategóriába tartozhatnának:

1. A „magyar termék” elnevezést csak a 100%-ban magyar alapanyagokból készült, feldolgozott élelmiszernél használhatják a gyártók, forgalmazók. A fűszerezés és egyéb adalékanyagokkal kapcsolatban öt százalék a megengedett importküszöb aránya.

2. A „hazai termékek” elnevezést azok a feldolgozott élelmiszerek viselhetik majd, amelyeknél 51 vagy annál magasabb a magyar alapanyag aránya.

3. A „hazai feldolgozású termék” kategóriába pedig azok a termékek tartoznak majd, melyek Magyarországon természetszerűleg nem termesztett élelmiszer-alapanyagokból (pl. kakaó, kávé) készülnek, feldolgozási folyamatuk azonban teljes mértékben Magyarországon zajlik.