Kisebb fogyasztás, kevesebb károsanyag-kibocsátás, növekvő nyomaték,csendesebb motor - mennyit ér ez Önnek?

Ki ne akarna kevesebb benzinnel, gázolajjal közlekedni, munkagépet üzemeltetni? Ám ez a hagyományos gondolkozás mellett csak bonyolultan és drágán valósítható meg. A szénhidrogén alapú tüzelőanyagok iránti igény növelése egy szűk - és tegyük hozzá: társadalomellenes - réteg érdeke és haszna. Miközben a megújuló, és a természet által „ingyen' kínált energiák használatát korlátozzák és gátolják, folyik a hisztériakeltés a szénhidrogén-készletek gyors fogyásáról, így az áremelés folyamatos lehetőségét megteremtve. Aki ragaszkodik a régi ismereteihez és beidegződéseihez, az fizessen az indokoltnál többet.
Az autópark jelenlegi kialakításán - lévén, hogy a benzin, a gázolaj vagy autógáz üzemű motorok szinte egyeduralkodók - bajosan lehetne belátható időn belül változtatni. Abból kell tehát a legjobbat kihozni, amink van. A továbbiakban olyan megoldást javaslok, amely
- javítja a motor szűrőrendszereinek működését (üzemanyag, kenőolaj, levegő), ezért nő a motor élettartama
- akár felére csökkentheti a CO- és károsanyag (füstölés, korom) kibocsátást
- csökkenti az üzemanyag igényt 15 - 30 %-kal
- javítja a motor teljesítményét, nő a nyomaték
- akadályozza az vízkő kiválást, ezzel csökkenti a korróziót
- csökkenti az oxigén szenzor és a katalizátor kopását
- alacsony oktánszámú üzemanyaggal is magas oktánszámú teljesítményt ad

Az eszköz kialakítása igen egyszerű, beszerelése mindössze 10-15 percet vesz igénybe, és nincs szükség olyan beavatkozásra, mint az üzemanyag vezeték elvágása. Ezért nem érinti a jármű garanciáját, nem kell hozzá semmilyen engedély. A beszerelt eszköz nem igényel semmiféle karbantartást. Az elvégzett mérések tanúsága szerint a jármű a környezetvédelmi vizsgálatoknak kitűnően megfelel. Kényelmi kérdés, de a motor alapzaját is csökkenti, ezzel együtt a környezet zajterhelése is csökken.
A közel 10 éves fejlesztési munka egyik legnagyobb problematikája a modern gépkocsik szűk motortere volt. A számos kísérleti megoldás közül végül az üzemanyagcsövek energetikai kezelése bizonyult a leghatékonyabbnak. Egy személygépkocsiba min. 2 db-ot kell elhelyezni. Az eszköz beszerelését követően végzett korszerű fékpados méréstechnika nyomaték növekedést és füstölés csökkenést mutatott ki.(lásd zöld táblázat)
Az adatok egy RENAULT Mégane Scenic 1,5D tip. személygépkocsi mérési eredményei, melyet 2007. októberében helyeztek üzembe. Az első mérés egy rutin elülvizsgálat eredménye és az eszköz beépítési előtt végezték, míg a második referencia, az eszköz folyamatos használatával.
Fontos megemlíteni, hogy a fenti eszköz hatásfoka természetesen nagymértékben függ a kiinduló állapottól. Egy jól bejáratott, megfelelően karbantartott 1-2 éves gépkocsinál jobb eredmények érhetők el, mint egy kopott sokéves járműnél. Ennek ellenére az utóbbi esetben is számos olyan előnye van használatának, amely nem lebecsülendő, ilyen a zaj csökkentése és a nyomaték növekedés.

Oláh Gábor
+36 (30) 934 8985
www.lappiramis.hu

ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT, HA TETSZETT A BEJEGYZÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS!