Átlagosan az emberek 5-10 %-a fordul orvoshoz az átállás miatti zavarok miatt. Erre most senki ne készüljön, viszont saját magunkat segíthetjük az áthangolódásban.

A szervezet működését a saját belső órája határozza meg. A szervezet biológiai órájának legkisebb ingadozása is felboríthatja az alvás-ébrenlét egyensúlyt, és hatással lehet az egészségre is, mindaddig, amíg a szervezet nem alkalmazkodik a változásokhoz.

Március utolsó hétvégéjén előretekerjük 1 órával az óráinkat. Míg ez az óraszerkezet esetében egy gombnyomás, vagy pár 2-3 másodpercnyi tekerés, az emberi szervezet számára napokra elhúzódó folyamat.

Egy átlagos, egészséges szervezetnek kb. 4-14 napra van szüksége, míg megszokja a változást. Statisztikák szerint az emberek 5-10 %-a fordul orvoshoz óraátállítás miatt problémákkal, első sorban a nyári időszámításra való átálláskor. Ekkor sokaknak altatóra és antidepresszánsokra is szüksége lehet.

Az óraátállítással kapcsolatban jelentkező problémák:

  • alvászavarok
  • fáradtság
  • koncentrálóképesség csökkenés
  • szívfekvencia ingadozás.

Mit tehetünk azért, hogy könnyebben átálljon a szervezetünk?
Hasznos lehet, ha este nem eszünk sokat, lefekvés előtt három órával kerüljük a kávét, teát, és más élénkítő hatású italokat. Sokat segíthet egy-egy relaxációs gyakorlat. Azok, akik tudják magukról, hogy ezek a napok különösen megviselik szervezetüket, legyenek fokozottan óvatosak és körültekintőek a közlekedésben, és kerüljék a balesetveszélyes tevékenységeket.

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!