mmunrendszerünk véd meg bennünket a külső támadásokkal szemben, felismeri, ki a ,,barátunk” és ki nem. Nyirokszerveink összehangolt működésükkel szünet nélkül biztosítják testünk védelmét. Ha ellenséggel találkozik, azonnal reagál és gyulladással válaszol. A stressz, az egészségtelen táplálkozás, káros környezeti hatások, dohányzás erősen gyengíti védekező rendszerünket, amit az őszi-téli időjárás még tovább ront. Jó tudni mivel tudjuk természetes módon támogatni immunrendszerünket, hogy elkerüljük a nagyobb bajt.

Nyiroksejtjeink folyamatosan őrjáratoznak, így azonnal felismerik a betolakodókat és vagy azonnal bekebelezik a kórokozókat vagy ellenanyag termelés indul ellenük. A csata után jön a nagytakarítás, helyreállítás. Ezek a folyamatok normálisan működő immunrendszer esetén gyorsan, pontosan zajlanak, majd helyreáll a rend. Ezt a gyulladásnak nevezett reakciót hormonszerű molekulák, a citokinek szabályozzák, amelyek a fehérvérsejtekből, érbelhártya sejtjeiből szabadulnak fel és a sejtmembránból enzimek hatására keletkeznek.
 Ezt a védekezési mechanizmust gyengítjük meg a helytelen életmódunkkal, rossz táplálkozással. A krónikus légúti betegek, a szívbetegek, a kisgyermekek és idősek fogékonyabbak a fertőzésekkel szemben és jobban megviseli őket egy fertőzés, mint egy egészséges egyént, ezért náluk sokkal jobban kell ügyelni a megelőzésre.

Milyen fegyvereket tudunk bevetni a megelőzésben?

Zöldségfélék
Együnk rostokban gazdag gyökér- és leveles zöldségeket, így karban tarthatjuk egészséges emésztésünket. A rizs a pektin és az inulin kitűnő táptalaj a beleinkben velünk élő mikroorganizmusoknak. Ez a mikrobiomnak nevezett közösség a kulcsa a jól működő immunrendszerünknek.
A brokkoliban található szulforafan erőteljes antioxidáns, támogatja az immunsejtek működését. Segít a dohányzás káros hatásainak csökkentésében. A káposzta, savanyúkáposzta rendszeres fogyasztása gazdag C-vitamin és ásványianyag tartalma miatt, a gyomor-bélrendszer erősítése és a bélflóra támogatása miatt is nagyon értékes. Igyák a levét minden étkezés előtt!
A hagyma, fokhagyma fokozza a tüdőben az immunsejtek működését, antivirális, antibakteriális hatásuk is ismert, a fokhagyma gyulladáscsökkentő hatása az allicinek köszönhető. A vöröshagyma héjából ízletes tea készíthető. Tudta, hogy a piros paprika több C vitamint tartalmaz, mint számos gyümölcs?

Gyümölcsök
Édes gyümölcsök helyett fogyasszunk inkább áfonyát, csipkebogyót, homoktövist és a citromot, piros grapefruitot. Magas a C-vitamin és flavonoid tartalmuk, segítenek a fertőzések megelőzésében és a lábadozási időszakában.

Fűszernövények:
A gyömbér gyulladáscsökkentő, csillapítja a lázat, a köhögést. Izzasztó hatása miatt előnyös a légúti hurutos időszakban. Az oregánóban lévő timol, karvakrol illóolajok gátolják a baktériumok, gombák szaporodását. Hatásosnak bizonyult a herpeszvírusok ellen is.
A kurkumában található kurkumin vegyület gyulladáscsökkentő, baktérium, gomba, vírus ellenes hatása ismert. Serkenti a nyiroksejtek (T limfociták) képződését és az antitestek termelődését.
A méz minden cseppje kincs. Fogyasszunk minden nap 1-1 kávéskanállal
A gyógygombák közül a pecsétviaszgomba , a hernyógomba sokoldalúan támogatják az immunrendszerünket
Vitaminok: a C- és a D-vitaminra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni.  Napi szintű bevitelükkel hatásosan védekezhetünk a vírusfertőzések ellen! Ásványi anyagok közül a magnézium, a vas, a cink, a szelén, a réz, a mangán bevitele a fontos.
A humin/fulvosavak nyomelemek forrása, segítik az ásványok felszívódását, az immunrendszer működését, gyulladáscsökkentők . Hazánkban terül el a világ egyik legjobb minőségű humin/ fulvosav lelőhelye.
Ismerje meg a molekuláris hidrogént, mely támogatja az immunrendszer működését. Gyulladáscsökkentő hatása pedig a citokin-vihar lecsendesítésében rejlik.

Összeállította: Dr. József Erika

 

Ajánló:

RECOVERY PLUS Q10
étrend-kiegészítő tabletta
ásványi anyagokkal, koenzim Q10-zel
OGYÉI notifikációs szám: 20323/2018

www.healthandyouth.hu
 

 

 

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!