42a8a69d24946666ff4d0ab5d63cd595Természetes védekező képességünk legtöbbször a táplálkozási hiányosságok, a kevés mozgás, a nem megfelelő minőségű és mennyiségű pihenés, a káros szenvedélyek (alkohol, dohányzás, mértéktelen gyógyszerfogyasztás), a stressz és a depresszió miatt gyengül.


Hosszú a listája azon tényezőknek, amik roncsolhatják immunrendszerünk védekező erejét, azonban néhány egyszerű praktikával hozzájárulhatunk, hogy a megfelelő védelem helyreálljon.
Rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű folyadék bevitele. Fogyasszunk minél több ásványvizet, forrásvizet, zöld teát, gyógyteákat! Jó szolgálatot tehet az Organic India Tulsi immunerősítő teái.
A természetes gyógynövények is hatásosan támogatják a szervezet védelmi vonalát, elősegítve a normál anyagcsere-működést, emésztést és a természetes méreganyag kiválasztást. A Spirulina alga szervezetünk segítésében világbajnok. Nagy mennyiségben tartalmaz növényi eredetű, könnyen emészthető fehérjét, létfontosságú klorofillt, valamennyi B-vitamint, béta-karotint, amely fontos védelmet nyújt sejtjeinknek, és erősíti a szervezetünk védekező rendszerét. Ezeken felül megtalálhatóak benne a legalapvetőbb ásványi anyagok is, a vas, a kalcium, cink, kálium, magnézium, foszfor, és szelén is, valamint tartalmazza az összes esszenciális zsírsavat. Nagy koncentrációban tartalmaz funkcionális tápanyagokat, amelyek a természetes élelmiszerekben, növényekben és magokban fordulnak elő.

A Spirulina miben segíti szervezetét?

Az magas ásványi anyag-, nyomelem- és vitamintartalmának köszönhetően:
• serkenti a sejtépítést, fokozza a regenerálódást, ezért nehéz fizikai munka és aktív sportolás mellett izmainknak elengedhetetlen támogatást nyújt,
• javítja a bőr és a kötőszövetek rugalmasságát,
• véd a csontritkulás ellen,
•  klorofill, ásványok és nyomelemek révén segíti a salaktalanítást és a nehézfémek kiválasztását,
• támogatja a vérképzést,
•  mérsékli az allergiás tüneteket,
•  segíti a daganat elleni védelmet,
•  javítja a sejtanyagcserét.
A megfelelő táplálkozás mellett fontos a rendszeres mozgás is. A hűvös idő beköszöntével sem kell lemondanunk a sportolás öröméről. Sétáljunk a friss levegőn, tegyünk egy túrát a közeli erdőben. Ha nem szívesen mozgunk a hűvös, nyirkos időben, választhatjuk alternatív megoldásként a jógát, ami nemcsak a testet tartja karban, de a léleknek is kedvez.
Aludjunk eleget! Napi hét-nyolc óra alvás biztosítja, hogy a szervezet kipihenje magát, és így az anyagcsere-funkciók megfelelően működjenek. Hálószobánkban ne legyen túl meleg (18-20 fok maximálisan elegendő), lehetőleg természetes anyagból készült ágyneműt használjunk. Törekedjünk arra, hogy minél korábban lefeküdjünk, hiszen élettani szempontból az igazán pihentető, értékes alvás éjfél előtt történik. A minőségi pihenést segítheti elő az Ashwagandha. Ez az indiai ginzeng és afrodiziákum megnyugtatja az elmét, oldja a stresszt és segíti a mélyalvást.
Az ősz a maga nyugalmával, színorgiáival próbál csábítgatni, segít felkészülni a hosszú, sötét hónapokra. Vegyük fel a természet ritmusát, és lassítsunk! Engedjük át testünket és lelkünket e csendes, átmeneti időszaknak. Az évszakhoz igazodó megfelelő életritmus, a harmónia külső és belső környezetünkkel, testi-lelki-szellemi kiegyensúlyozottságot, nyitott, egészséges embert eredményez.

www.indiakincsei.hu

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!