Ha a 2016-os adatokat nézzük, jelentősen csökkent az orosz és ukrán kereslet a magyar szállodai szolgáltatások irányába. Viszont sokan érkeztek Izraelből. Nőtt a beutazó britek, amerikaiak, olaszok száma. Változatlanul sok a szlovák és lengyel turista. Németországból folytatódott az elmúlt években tapasztalt negatív tendencia, és csökkent a vendégéjszakák száma.

családi nyaralás

A nyaralni induló magyarok 75 százaléka külföldre megy. Az úti célok között Horvátország az abszolút kedvenc.
Jellemzően inkább nyugatra, mint keletre indulunk. De ha kelet, akkor Erdély!
Úgy tűnik, hogy szeretjük önállóan szervezni az útjainkat – vagy csak azért, mert így olcsóbb? A turisták alig ötöde megy szervezett, vagy csoportos útra.
A hazai idegenforgalmi célpontok közül a Balaton a legnépszerűbb – az itthon nyaralók több mint fele a magyar tengerhez megy, bár a Velencei-tó és a Tisza-tó népszerűsége is növekszik. A belföldi turizmus növekedésében a SZÉP kártyának jelentős szerepe van.

Mi alapján döntünk?
Egy friss kutatás szerint újabban az ismerősök facebookos képei alapján döntjük el, hol nyaralunk. Turisztikai szakemberek szerint Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja.
A felmérés szerint az emberek háromnegyede tölti fel nyaralási fotóit a Facebookra. Sokan csak azért, hogy az otthonmaradtak irigykedjenek rájuk. Sok kép szól kifejezetten az elvált férjeknek, feleségeknek.

Tény, hogy az internet teljesen átformálta a turizmust. Egyre pontosabban tájékozódhatunk úticélunkról vagy a szállásról.
És ha rosszat olvasunk róla – akár pár kommentben, könnyen megváltoztatjuk az eredeti elképzelésünket. Az itt elhangzó kritikákat az emberek több mint kétharmada hiteles forrásnak tartja. Mindez azt jelenti, hogy a turisztikai szolgáltatásoknál egyre nagyobb szerepe lesz a minőségnek, hiszen a pozitív és negatív élmények is széleskörű nyilvánosságot kapnak.

ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!