Minden iskolába kellene egy kutya (esetleg másfajta háziállat), mert az segíteni oldani az osztálytermekben felhalmozódó stresszt. Ráadásul ez egy igazán költséghatékony módszer arra, hogy a gyerekek nagyobb biztonságban érezzék magukat a suliban.

Minderről a brit University of Buckingham alkancellárja, Sir Anthony Seldon beszélt. Régóta hirdeti, hogy az iskoláknak nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk a tanulmányok mellett az ott tanulók érzelmi állapotára is. 

„A leggyorsabb és a legolcsóbb megoldás ezen a téren az lenne, ha legalább egy kutya lenne az ország minden iskolájában. A sérült, megbántott vagy aggódó gyerekek oly módon tudnak az állatokkal kapcsolatot kialakítani, ahogyan emberekkel nem mindig” – hangsúlyozta Sir Anthony Seldon.  – „Nagyon egyszerűen kivitelezhető, rendkívül költséghatékony és teljesen egyértelmű, hogy működőképes módszer. Nehéz ennél könnyebb és gyorsabb módot találni”.

Egyre több egyetemen működik a módszer, egyre több intézmény alkalmaz kutyákat elsősorban a vizsgaidőszakokban, így csökkentve a hallgatókat érő stresszt. 

Az oktatási miniszter is egyetért a felvetéssel. Damian Hinds szerint a közösségi média miatt manapság sokkal nagyobb nyomás alatt vannak a fiatalok, akik hajlamosak a saját életüket a különböző felületeken látható „tökéletes életekhez” hasonlítani. A miniszter ugyanakkor azt is elmondta, hogy tapasztalata szerint egyre több iskolában van kutya, ami először meg is lepte kicsit, viszont nagyszerű dolognak tartja. 

„A gyerekek számára felemelő dolog, különösen azoknak, akik nehezebben nyílnak meg és fejezik ki magukat. Számukra egy kutya vagy egy háziállat komoly segítséget jelenthet” – mondta.