Tudja, hogy milyen összefüggés van a mobil telefonok és az omega-3 fogyasztás között?

A történet kb. 150 ezer évvel ezelőtt kezdődött, amikor Kelet-Afrikában a Rift-völgyben emberszabású ősünk étrendje kényszerűségből megváltozott, és mindennapi menüjébe bekerült egy „agyi táplálék”, a HAL!

A halak a környék tavaiból származtak, és zsírsav-összetételük nagyon hasonlított az emberi agyhoz. Ezután a homo sapiens nagyobb fejlődésen ment keresztül, mint elődei több millió év alatt! Meglepő, de a táplálékuk részévé vált halzsír tette elődeinket emberré, mivel ez a zsír az emberi agy legfőbb alkotóeleme. Az agy kb. 60%-a zsír ennek 1/3-a pedig omega-3.

A Rift-völgy halainak fogyasztása következtében elődeink agyának tömege viszonylag rövid idő alatt a háromszorosára növekedett, míg többi testrészük mérete nem változott meg.
A legfontosabb, a mentális aktivitás központjának, az ún. frontális lebenynek a növekedése volt. Ezt az elméletet Leigh Bradhurst, Stephen Cunnae és Michael Crawford vezetésével amerikai, kanadai és angol kutatók fejtették ki a modern genetika felhasználásával, a fosszíliák tanulmányozását követően.
Szembesülnünk kell azonban azzal a szomorú ténnyel, hogy az utóbbi 100 évben agyunk mérete csökkeni kezdett, ami a halfogyasztás drámai visszaesésének tudható be.
Az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavak intenzív kutatása a 70-es években kezdődött meg.
Miután az omega-3 nem csak az agy része, hanem sejtjeink alkotó eleme is, így hiánya számos egészségügyi problémát, sőt komoly betegségeket is okozhat.
Szervezetünk ezt a zsírsavat nem tudja előállítani, így csak táplálékkal juthatunk hozzá. Étkezési szokásaink megváltozása következtében ma már nagyon kevés halat fogyasztunk, ezért a lakosság nagy része omega-3 hiányos. A zsír fontos és alapvető energiaforrásunk is, meghatározó szerepet játszik testünk különböző funkcióiban. A legutóbbi kutatások szerint nem az elfogyasztott zsír mennyiségével van baj, hanem a zsír típusával. Sajnos, a zsírok többsége vajból, margarinból, tejből, sajtokból és húsból származik, mindezek a telitett zsírok forrásai. Túl kevés származik halból, amely omega-3 EPA és DHA telítetlen zsírsavakat tartalmaz.
A szénhidrát fogyasztás markáns növekedésének eredményeként a jótékony típusú zsírok fogyasztása csökkent. Ez általános testsúlynövekedést eredményezett, amely katasztrofális következményekkel jár (cukorbetegség, szív és érrendszeri megbetegedések elszaporodása stb.).
A régi időkben nem volt ritka, hogy a hét minden napján ettek halat. Manapság, a halfogyasztás fokozatos csökkenése miatt, legtöbbünk sejtjei omega-3 zsírsav hiányban szenvednek.

Az omega-3 különféle betegségmegelőző hatásaival kapcsolatos kutatások száma egyre nő.
Ezek a kutatások kimutatták, hogy az omega-3 hiány nem csak az agyműködésre van negatív hatással, de több egészségügyi probléma okai között is szerepel.
Amennyiben Ön depressziós vagy szív és érrendszeri problémái vannak, esetleg ízületi, vagy görcsös fájdalmak (migrén stb.), kínozzák, bőrén pszoriázis és egyéb gyulladásos típusú elváltozások jelennek meg akkor joggal gyanakodhat arra, hogy omega-3 pótlásra van szüksége!
Hogyan tudja ezt a legegyszerűbben megoldani?
Minőségi halolaj készítmény fogyasztásával. Ma már nagyon sok omega-3-at tartalmazó termék van a piacon.
Joggal merül fel a kérdés, mi alapján válasszunk? Az alábbiakat tartsuk szem előtt.
A termék legyen:
• természetes (kémiailag nem befolyásolt)
• tiszta (környezeti szennyeződésektől mentes)
• stabil az oxidációval szemben (ne avasodjon meg)
• hatása legyen tudományosan megalapozott/alátámasztott
Amennyiben a fentiek figyelembevételével választunk, úgy nem nyúlhatunk mellé!
És akkor hogy is kerül a csizma az asztalra? Miért a szoros kapcsolat a mobil telefonnal?
Nos amikor az utcán sétálva a mobiltelefonján beszél, jusson eszébe, hogy ez nem jöhetett volna létre, ha 150 ezer évvel ezelőtt emberszabású ősünk nem változtatja meg étrendjét!

Tegye Ön is ugyanezt,
és fogyasszon minél több omega-3-at!
ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!