beautyBevezető cikkemben szeretnék néhány érdekes történetet, információt megosztani az olvasókkal.

A kozmetika a görög eredetű cosmeo szép, szépítek szóból eredeztethető. A kozmetikumok használata gyakorlatilag egyidős az emberiséggel, hiszen a prehisztorikus időben indirekt módon az emberek állati szőrmével és bőrrel védték magukat a környezeti ártalmaktól, állati zsírokat használtak a bőrük védelmére.



A következő nagy fejezet az ókorra tehető, amikor már tudatosan használták a kozmetikumokat. Mindenki által ismert Kleopátra szamártejes fürdőjének története; kissé bizarr, azonban sem megerősíteni sem cáfolni nem tudjuk.

Az időszámításunk előtti II. században Galenus viasza az első cold krémnek tekinthető. Ennek a receptje fennmaradt és valóban használták is szépészeti céllal: 1 rész méhviasz, 3 rész olíva olaj és rózsavíz elegye volt.

A fürdőkultúra és az illóolajok használata az arabok közvetítésével került át Európába. Ebben az időben – a kora középkorban – az emberek túlnyomó része a lélek ápolását és a test elhanyagolását tekintette az üdvözülés egyetlen útjának. Sajnos ez a közfelfogás kedvezett a járványok és a fertőzések kialakulásának, mely súlyos méreteket öltött.

A kozmetika első magyar vonatkozása Árpádházi Szent Erzsébet legendájához köthető. Szent Erzsébet 1207-ben született I. András és Merániai Gertud házasságából. Mindössze 24 évet élt, azonban szépsége legendás volt. Erre a legendára építette - mai szóhasználattal a marketinget - egy ügyes XVII. században élő orvos. Bizonyos Joannaes Praevotius azzal a történettel állt elő, mely szerint, az 1235-ben IX.Gergely pápa által szentté avatott magyar királyné szépsége abban a különleges vízben keresendő, melyet használt. Praevotius, saját elmondása alapján, mint orvos, bejáratos volt egy olasz grófi családhoz. A családfő – Podacataro úr – megengedte, hogy tudós ember lévén a könyvtárában nézegesse és tanulmányozza a könyveket. Egyik ilyen könyvtárlátogatása során véletlenül bukkant rá a királyi receptre, melyet Szent Erzsébet saját kezével jegyzett le.  Ez a permetet pedig - melyet a királyné leírása alapján előállított - elérhetővé teszi bárki számára, aki elég pénzt hajlandó fizetni az arcápolóért. Olyan hitelesen és meggyőzően adta elő történetét, hogy a legenda hatalmas karriert futott be. Végül bekerült a francia parfümőr könyvekbe, és a mai napig, mint Aqua Reginae Hungarie szerepel ott.

A legendára épült  arcpermet 2 rész rozmaringból és 3 rész alkoholból állt.

Valódisága annyiban támaszható alá, hogy ebben az időben a rozmaring valóban fénykorát élte, hiszen a benne lévő borneol, bornil acetát és rozmarin sav gyulladáscsökkentő és hűsítő tonizáló hatású volt. Azonban arra már nem tért ki a legenda, hogy az említett korban a kozmetikumokat nem külsőleg, hanem belsőleg – mint orvosságot - használták.

Ha megnézzük a receptura összetételét, mindannyiunk számára nyilvánvaló, hogy a 2 rész rozmaringból és 3 rész alkoholból álló csodavíz hamarabb ért el eredményeket belső használat során, mint arcápolóként.

Összességében megállapítható, hogy a legendáknak, a misztériumnak, a mesebeli számoknak kivételes jelentőséget tulajdonítottak egykor és ma egyaránt az emberek. Óhatatlanul is felmerül a kérdés, a hármas hatások, a hét éves kutatások, a tizenkét összetevőből álló csodák csupán a véletlen egybeesései? Mi az oka, hogy évezredek óta nem tudunk ellenállni a hamis ígéreteknek? Talán mert Éva is hitt a kígyónak?...



folytatjuk…..



csalokaKedves Olvasó! Kaviczky Ágnes kozmetikai termékfejlesztő vagyok. Minden, melyet cikksorozatomban leírok, saját véleményemet tükrözi. Természetesen ez eltérhet az általános vélekedéstől, azonban szükségét érzem, hogy nyíltan és őszintén beszéljünk egy olyan témáról, mely a társadalom széles rétegét érinti.

A beszélgetésnek két aspektusa van. Én leírom a véleményemet, az olvasó pedig nyugodtan tehet fel kérdéseket a témával kapcsolatban. Sajnos az egyirányú kommunikáció nem teszi lehetővé az építő jellegű véleménycserét. Ezért fontosnak tartom jelezni, hogy nyugodtan felteheti kérdését az adott témával kapcsolatban. Ennek operatív módja a cég honlapján szereplő vendégkönyv, a saját nevemre címzett elektronikus levél, az újsághoz írt postai levél.

A populáris irodalomban megjelenő, olykor egymásnak teljesen ellentmondó vélemények megerősíthetik, vagy elbizonytalanítgatják, de mindenképp arra sarkallják a fogékony olvasót, hogy elgondolkodjon.

Saját vállalkozásomban nem csupán a termékek formuláinak felépítése és fejlesztése a feladatom, hanem az ezzel kapcsolatos oktatási, értékesítési és marketing tevékenység ellátása ellenőrzése egyaránt. Munkám által érintett vagyok a kozmetikai ipar globális trendjeinek vizsgálatában és elemzésében.

Szakértői cikksorozatomban szeretnék szemléletmód- és attitűdváltást generálni.

Célom, hogy a szépségápolás specifikus, tervezett és racionálisan felépített folyamatok összessége legyen. Fontosnak tartom, hogy döntéseink ne kizárólag reklámok által determinált, véletlenszerű vásárlások, hanem megtervezett és célirányosan kivitelezett tevékenységek összessége legyen.



 


ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!