„Sokan felhívnak azzal a kéréssel, hogy adjak nekik egy általános tanácsot. Erre elkezdek mesélni az életmódról, az életkorról, stb. Ugyanis nem létezik univerzális tanács! A legtöbb ember össze van zavarodva, mert az orvosok felületesek, vagy éppen a gyógyszeripari cégek javára dolgoznak. Azért kérdezik meg, ’mi a panasza?’, hogy aztán fel tudjanak írni egy rakás tablettát. Pedig az orvos dolga az lenne, hogy kiderítse, mi a probléma” – vallja dr. Chenot, a világ egyik leghíresebb táplálkozási szakértője.

Az olasz Alpok lábánál fekszik egy apró kis falu. Fontosabb attrakciója a klinika, ahol dr. Henri Chenot dolgozik. Sikere abban rejlik, hogy olyan elveket népszerűsít, melyeket ő maga is követ, tehát nem zsákbamacskát árul, hanem a saját bőrén is kipróbálja, leteszteli az elméleteit,

Újfajta megközelítés

A helyes táplálkozás meghatározásánál az életkor a leghangsúlyosabb kiindulópont. Vagyis nem a testsúly! Az anyagcsere folyamatok ugyanis hét évenként megváltoznak, és ezt sosem szabad figyelmen kívül hagyni. Dr. Chenot szerint nem létezik univerzális „recept”, csak egy alap, egy váz, ami köré egyénenként kell felépíteni a helyes táplálkozást.

Dr. Chenot elve:

„Gyümölccsel indítom a napjaimat. Ebédre előbb salátát eszem, majd rizst vagy tésztát. Vacsorára egy zöldséglevest fogyasztok, esetleg halat vagy szárnyast. Ritkán eszem vörös húsokat. Havonta egyszer pedig tartok egy napot a méregtelenítésre.
Biztos vagyok benne, hogy a hagyományos napi három étkezés elegendő. De persze minden a fizikai tevékenységen múlik, amit ön végez. Ha vidéken él és naponta a kertben dolgozik, fontos a kalóriadús reggeli. Amennyiben irodai munkát végez, néhány gyümölcs és egy zöld tea épp elegendő, de ebédre már ajánlott valami töményebbet ennie.
Még egy tévhit: ne étkezzünk este 6 után. Ma már rengetegen vannak, akik például éjjeli 2-kor fekszenek le aludni. Hogy ne egyél egész este, kész átverés a testeddel szemben.”

Tisztítókúra: csak 3 nap!?

Egy méregtelenítő- vagy tisztító-kúrának sosem szabad három napnál tovább tartania – mondja a doktor. Ezek a diéták gyümölcsökre, zöldségekre, folyadékokra és gabonafélékre kell, hogy alapozzanak. A diéta alatt tilos a só és a telített zsírok fogyasztása.
Reggeli: egy csésze felaprított gyümölcs és egy csésze felaprított (egy fajta) zöldség. Válasszuk, azt, ami az évszaknak megfelelően rendelkezésre áll, illetve amit szeretünk. Fél óra múlva jöhet egy csésze zöld tea.
Ebéd: előételként rágcsáljunk el egy gyümölcsöt. Ezután fogyasszunk egy zöldségsalátát, melyet 1 evőkanál olajjal és citromlével ízesíthetünk. Utána pedig jöhet 60 gramm rizs, zöldségszósszal.
Vacsora: párolt zöldségek, 60 gramm rizs.
Le kell mondani a nassolásról és mindenről, és hozzászokni ahhoz, hogy az éhségérzetet nem kell rágcsálnivalókkal elnyomni. Ilyenkor teázni kell, vagy meginni egy pohár citromos vizet.

Helyit vagy ne helyit tegyünk az asztalra?

„Változatosan, színesen kell táplálkozni, és a minimálisra csökkenteni az édességek és szénhidrátok fogyasztását. De ne tegyék kínná se az étkezést! Élvezzenek ki minden falatot.
A feleségem és én például nagyon szeretünk lazítani. Ez nagyon fontos a szervezet számára. Hetente egyszer pedig bármit megengedhetünk magunknak. Én például nem tudok élni a vörösbor nélkül”
– magyarázza az orvos.

Dr. Chenot a rendszeres sportot is kötelezően előírja a hozzá fordulóknak. Futás helyett a gyors gyaloglást ajánlja, mert – mint mondja – az emberek többsége nem tudja, hogyan kell helyesen lélegezni futás közben. Ajánlja még a légzőgyakorlatokkal kombinált meditációt is, naponta legalább 10 percig.

(̶◉͛‿◉̶) Értékeld a munkánkat, ha tetszett oszd meg!